VTEM skitter

Morsy pod gwiazdami II

VTEM skitter

Bal Morsy i Przyjaciele

VTEM skitter

Mikołajki z Morsami

VTEM skitter

VII Inwazja Morsów

VTEM skitter

VTEM skitter

VTEM skitter

VTEM skitter

VTEM skitter

Morsowanie forma rekreacji ruchowej polegająca na kąpaniu się w wodzie o temperaturze poniżej sześciu stopni, „optymalna”  czy raczej preferowana temperatura wody to zero stopni Celsjusza.
 
Kto może morsować
każdy nie trzeba mieć szczególnych predyspozycji, wręcz odwrotnie wiele osób kąpie się by pozbyć się choroby.  Jedynym przeciwwskazaniem może być tu niewydolność krążeniowo-oddechowa lub przebyta choroba, o której wiadomo, że nie toleruje zimna (np. borelioza),każdy przypadek należy indywidualnie skonsultować z lekarzem specjalistą. Czas kąpieli zależy od indywidualnych predyspozycji w danym dniu.

Specjalistyczny sprzęt do morsowania
nie istnieje a co za tym idzie, nie ma kosztów. Wystarczy ręcznik, kąpielówki/ strój kąpielowy i buty do pływania, na głowę czapka i jak nie pływamy to zwykłe rękawiczki .  

Jak zostać Morsem?
- skontaktuj się z nami, skoro to czytasz to trafiłeś na naszą stronę. Jeżeli nie jesteś z naszych okolic a na stronę trafiłeś przypadkiem,  odszukaj na facebook`u  Morsy Polska, osoby tam będące pomogą odnaleźć klub najbliżej twojej lokalizacji i pomogą w nawiązaniu kontaktu.

Odrobina technik :

Rozgrzewka - przed morsowaniem jest bardzo ważna i niezbędna. Zwiększa komfort kąpieli , u osób zaczynających znaczącą zmniejsza dyskomfort kontaktu z wodą a starym morsom pozwala wydłużyć czas przebywania w wodzie.  
Czy jest jeden niezawodny i zawsze skuteczny sposób na rozgrzewkę dla wszystkich?!                                

NIE ISTNIEJE !!!                                                                                                                                                                                                                                                                                  

Jesteśmy różni, mamy różną sprawność fizyczną oraz ograniczenia wynikające z chorób czy wieku i niektórzy wymagają indywidualnego podejścia do rozgrzewki.

Dobra rozgrzewka powinna podnieść puls, rozgrzać 90% mięśni i stawów ale niemożna się przegrzać to szczególnie dotyczy nowych osób bez doświadczenia ze sportem czy rekreacją.                                                                                                                                                                                                                                                             

Bieg, nordic walking, jazda rowerem czy zwykły marsz to doskonała baza wyjściowa, w zależności od dyscypliny wydłuża się lub skraca czas jej trwania do tego kilka klasycznych skłonów i skrętów lub
stretching (poprawia ukrwienie a nie tylko rozciąganie) i możemy wchodzić.  Rozgrzewka na bazie aerobiku jest ciekawą formą ale eliminuje osoby mniej sprawne i z dyskopatią do tego dla osób nie nawykłych do ruch zadyszka pomyli się z przegrzaniem i wejdą nie dogrzani do wody. Wielka jej zaleta to widowiskowość.
Po rozgrzaniu wchodzi bezwzględnie do wody, czekanie w bezruchu na kolegę/koleżankę powoduje niepotrzebne narażanie się na owianie i wychłodzenie.


Kąpiel
- W wodzie staramy się być w ruchu, każda forma wskazana, aqua jogging, pływanie czy walka z falami. Są dwie szkoły kąpieli na jedno i dwa wejścia. Dwa wejścia kąpiel podzielona jest na dwie części rozdzielone rozgrzewką (przeważnie bieg z wymachami rąk )  Czas przebywania w wodzie to sprawa indywidualna, zależy od predyspozycji w danym dniu. Po kąpieli pozostajemy w ruchu by po małym rozgrzaniu ubrać się i napić herbatki.   
                                                                                                                                       
Reasumując ważnym wydaje się ustalenie godziny wejścia do wody, by każdy mógł się odpowiednio rozgrzać i czerpać jak największą przyjemność z kąpieli.

Powered by JS Network Solutions